7 najčastejších symptómov nedostatku vitamínu B12

1. Časté momenty závratov

Závrate sú veľmi častým symptómom nedostatku vitamínu B12, často to berieme ako niečo čo je výsledkom toho, že sme sa postavili po dlhšom čase sedenia. Ak tieto závrate naozaj máte, a aj niektoré z nasledujúcich symptómov, je veľmi možné že to nie je zo sedenia, ale z nedostatku tohto dôležitého vitamínu.



2. Pocit mravčenia v tele

Je pomerne normálne zažívať tento pocit mravčenia najmä počas spánku keď si uvedomíte že ste spali v nesprávnej pozícii. Ak však získavate tento pocit častejšie a bez akýchkoľvek vonkajších faktorov, je veľmi pravdepodobné že trpíte nedostatkom vitamínu B12. Tento nepríjemný pocit je výsledkom nervového poškodenia spôsobený nízkou úrovňou kyslíka v bunkách.






3. Bledosť

Vitamín B12 je skvelým pomocníkom pre červené krvinky ktoré pomáha vyrábať a výsledok jeho nedostatku je bledosť. Idea upírov je pekná, no nechajme to radšej v knihách a filmoch!

4. Zábudlivosť

Poznáte ten čudný pocit keď sa s niekym rozprávate cez telefón zatiaľ čo vám hlavou prechádza myšlienka, že ste si niekde zabudli mobil? Práve tento pocit je úplne v poriadku, no keď si zabúdate kľúče od auta v chladničke či zabúdate na mená vašich najbližších, je na čase začínať sa báť.

Ak sa vám to začalo diať len nedávno, nemusíte sa automaticky báť že je za lubom demencia, no nedostatok vitamínu B12. Pravdepodobne.






5. Neustály pocit únavy či ospalosti


Aj vy máte ťažké stavy kedy aj keď si ľahnete, a zobudíte sa o 9 hodín, tak ste opäť unavený? Ak trpíte chronickými pocitmi únavy, je možné že nemáte dostatok vitamínu B12 vo vašom tele. Nakoľko nedostatok červených krviniek spôsobuje takéto problémy, červené krvinky na seba totižto viažu kyslík ktorý je energiou pre naše telo!

6. Slabosť svalov

Ak mávate takéto pocity, ak nedokážete zdvihnúť tašku s potravinami, je na čase sa porozprávať s doktorom.

7. Problémy so zrakom

Citlivosť na svetlo, problémy so zaostrením a iné problémy môžu byť spôsobené nedostatkom tohto vitálneho vitamínu. Jeho nedostatok dokonca niekedy môže viesť k poškodeniu optických nervov.