9 potravín ktoré bojujú s depresiou lepšie ako lieky

1. Čučoriedky

Čučoriedky majú silné antioxidantné účinky ktoré znižujú oxidačný stres, teda to čo stojí za depresiou. Taktiež podporujú tvorbu nových buniek, to je ďalší spôsob ako liečiť depresiu.



2. Banány






Toto ovocie je bohaté na tryptofán ktorý sa mení na 5-HTP mozgom. Následne sa 5-HTP zmení na pozitívne neurotransmitery ako je serotonín a melatonín. Banány sú taktiež bohaté na draslík a horčík, a tak sa uistite že ich jete denne.

3. Mandle

Horčík je akési kúzlo v liečení migrény a depresie, sto gramov mandlí obsahuje 268 miligramov horčíka. To bolo potvrdené štúdiou z roku 1968 kde sa preukázalo, že dostatočné hladiny horčíka zvrátia horčík, iritovanosť a depresie.

Každý deň by ste mali aspoň za hrsť mandlí, hovorí sa o 310 mg pre ženy a až 400 mg horčíka denne pre mužov medzi 19. až 30. rokom, zatiaľ čo 31 a starší muž potrebuje 420 mg a ženy 320 mg.

4. Avokádo

Avokáda sú bohaté na draslík, 485 miligramov na 100 gramov. Bolo preukázané, že tento minerál je schopný liečiť depresiu a stresy. Dospelý človek musí do seba dostať 4700 miligramov draslíka denne.




5. Špargľa

Špargľa je bohatá na kyselinu listovú a B vitamíny ktoré zlepšujú mentálne zdravie a podporujú konverziu tryptofánu, ktorý sa mení na serotonín.







6. Čokoláda

Horká čokoláda, špecifickejšie samotné kakao ktoré je v nej zvyšuje hladiny serotonínu a dopamínu v mozgu a znižuje hladiny kortizolu, čo je stresový neurotransmiter. Uistite sa že zjete aspoň 40 gramov horkej čokolády denne.

7. Špenát

Špenát obsahuje viac listovej kyseliny ako akákoľvek iná listová zelenina, a ľudia s depresiou často majú nedostatok tejto kyseliny. Listová kyselina taktiež zvyšuje hladiny dopamínu a serotonínu v mozgu. Špenát je bohatý na horčík, železo a zlepšuje účinky antidepresíva.

8. Losos

Losos obsahuje omega-3 mastné kyseliny ktoré zjemňujú bunkové membrány a pomáhajú serotonínu dostať sa do mozgu. Pokiaľ beriete antidepresíva, zníži ich vedľajšie účinky zatiaľ čo zlepší ich efektívnosť.
Uistite sa, že konzumujete organické lososy z fariem. Jedna ryba má gram omega-3 mastných kyselín.

9. Zelený čaj

Obsahuje polyfenoly ktoré zvyšujú hladiny dopamínu a zvyšujú citlivosť na inzulín, ktorý zaisťuje dodávky glukózy – palivo pre mozog.








foto : http://www.healthyfoodstar.com