Potraviny ktoré vám vyčistia tepny a ochránia vás pred infarktom

Srdcový infarkt je jedným z najväčších zabijakov. Jeden z hlavných dôvodov vzniku infarktu a mŕtvice sú práve zapchaté tepny ktoré dokážu prerušiť tok krvi cez celé telo.



Existuje mnoho faktorov ktoré zvyšujú riziko vzniku infarktu, ako napríklad nedostatok pohybu, stres a nezdravá strava. No jednoduché zmeny vo vašom jedálničku vám môžu pomôcť chrániť sa, a znížiť riziko vzniku srdcovej choroby.





Dnes vám prinášame jedlá a nápoje ktoré vám môžu vyčistiť tepny a aj ich také udržať.

1. Losos

Losos je braný za jednu z najzdravších potravín pre vaše srdce. Obsahuje mnoho zdravých mastných kyselín ktoré sa prirodzene nachádzajú práve v rybách. Majú schopnosť znížiť a zabrániť cholesterolu, zápalom a vysokým hladinám triglyceridov. Tuniak, makrela a sleď sú ďalšie zdravé ryby ktoré si môžete zahrnúť do vašej stravy. Uistite sa, že kupujete organické ryby.

2. Pomarančový džús






Čistý pomarančový džús má veľké množstvo antioxidantov ktoré podporujú zdravé krvné cievy. Zároveň vám pomôže znížiť vysoký krvný tlak. Pitie dvoch pohárov čerstvého pomarančového džúsu denne dodá vášmu telu doporučené množstvo vitamínu C na deň, a tak vám dodá vitamíny a minerály ktoré majú len kladný vplyv na vaše telo.

3. Káva

Mnoho štúdií potvrdilo, že pitie dvoch až štyroch pohárov kávy denne vám zníži riziko vzniku srdcového infarktu až o 20%. No pozor, nadmerné pitie kávy je škodlivé pre vaš žalúdok.

4. Oriešky

Oriešky obsahujú mnoho zdravých tukov ako napríklad omega-3 mastné kyseliny a nenasýtené tuky. Sú veľmi účinné na vaše zvýšené hladiny cholesterolu a sú schopné zlepšiť pamäť a kĺby. Za hrsť mandlí a vlašských orechov denne ponúkne vášmu telu mnoho živín a minerálov.

5. Tomel

Toto ovocie je bohaté na vlákninu a zdravé steroly ktoré znižujú hladiny cholesterolu. Môžete si ich pridať do cereálií či dokonca do šalátov.

6. Kurkuma

Kurkumín je aktívna ingrediencia obsiahnutá v kurkume a ponúka mnoho výhod. Znižuje zápaly v tkanivách a zabraňujú nadmerné skladovanie tuku v tele. Toto korenie si môžete pridať do jedál či dokonca konzumovať ho v čaji.

7. Zelený čaj


Obsahuje katechín, veľmi silný antioxidant ktorý podporuje metabolizmus a znižuje absorbovanie cholesterolu. Pre maximálne účinky, pite 1 až 2 šálky zeleného čaju denne.